ROMÂNIA

CONSILIUL JUDEŢEAN BUZĂU

  

HOTĂRÂRE

privind înfiinţarea şi organizarea Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului a judeţului Buzău

  

Consiliul judeţean Buzău,

Având în vedere:

-         expunerea de motive a Preşedintelui Consiliului judeţean Buzău şi Secretarului General al judeţului Buzău înregistrată sub nr. 15165/2004;

-         prevederile Legii nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţă socială;

-         prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap cu modificările şi completările ulterioare;

-         prevederile art. 105 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;

-         prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului;

-         prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată prin Legea nr. 515/2003, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 86/2004;

-         prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale aprobată cu modificări şi completări  prin Legea nr. 108/2004;

-         prevederile Ordonanţei Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr.85/2003 aprobată prin Legea nr.154/2004.

-         prevederile art.169 din Codul Muncii aprobat prin Legea nr.53/2004;

În temeiul art. 104 alin (1) lit. “b”, “h” şi “o” şi art. 109 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale cu modificările şi completările ulterioare,

 

HOTĂRĂŞTE:

 

Art.1.(1) Cu data de 01 ianuarie 2005 se înfiinţează şi organizează Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului a judeţului Buzău denumită în continuare Direcţie Generală, ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Consiliului judeţean Buzău, prin comasarea Direcţiei judeţene de asistenţă socială şi a Direcţiei generale pentru protecţia drepturilor copilului.

(2) Direcţia nou înfiinţată preia în mod corespunzător atribuţiile şi funcţiile celor două direcţii comasate, a căror activitate încetează cu data de 1 ianuarie 2005.

(3) Sediul definitiv al Direcţiei Generale va fi în municipiul Buzău, str. Bucegi nr. 2, în imobilul cu teren aferent, al Centrului medico-social nr. 1 Buzău care se va închide urmare implementării programului PHARE “Copiii mai întâi”. Imobilul propus ca sediu administrativ se va reabilita şi adapta noii funcţiuni în termen de 12 luni de la data înfiinţării noii direcţii generale.

(4) Până la punerea în funcţiune a sediului noii direcţii generale, aceasta va funcţiona provizoriu în municipiul Buzău, B-dul Nicolae Bălcescu
nr. 48. 

Art. 2. Direcţia Generală se înfiinţează la nivel judeţean în scopul realizării măsurilor de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie. 

Art. 3 (1) Patrimoniul direcţiilor de asistenţă socială şi de protecţie a copilului stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 31 decembrie 2004, se preia pe bază de protocol de predare-preluare, de către Direcţia generală în termen de 30 de zile de la data înfiinţării acesteia.

(2) Direcţia Generală va prelua, în condiţiile legii toate drepturile şi va respecta toate obligaţiile celor două direcţii reorganizate prin comasare, potrivit reglementărilor legale sau contractuale.

(3) Dreptul de administrare a unor bunuri imobile aparţinând domeniului de interes public al judeţului Buzău, transmis în condiţiile legii de către Consiliul Judeţean direcţiilor comasate prevăzute la art.1, alin.1, se consideră transferat Direcţiei Generale.

(4) Direcţia Generală va asigura, în condiţiile legii, continuitatea proiectelor în derulare iniţiate de cele două direcţii reorganizate conform art. 1 alin (1). Lista proiectelor în derulare este redată în anexa nr.4.         

Art.4.(1) Se aprobă organigrama, numărul de personal şi statul de funcţii ale Direcţiei generale,  prevăzute în anexele nr.1 şi 2.

(2) Statele de funcţii ale serviciilor specializate din structura Direcţiei Generale, altele decât cele din aparatul propriu se vor elabora şi aproba de Consiliul Judeţean Buzău în termen de 30 zile de la adoptarea prezentei hotărâri.

Art.5.(1) Se  aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului a judeţului Buzău, prevăzut în anexa nr.3.

(2) Regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor specializate din structura Direcţiei Generale  altele decât cele din aparatul propriu se vor elabora şi aproba în condiţiile prevăzute de art.4, alin.2. 

Art.6.  Personalul direcţiilor reorganizate în condiţiile art.1 se preia de către Direcţia Generală, conform legii, cu încadrarea corespunzător statului de funcţii aprobat.

(2) Personalul numit în funcţii de conducere la direcţiile reorganizate, prin hotărâri ale Consiliului Judeţean Buzău se preia la Direcţia Generală  la nivelul funcţiei de execuţie aferente funcţiei de conducere deţinută până la 31 decembrie 2004. 

Art.7.(1) Conducerea Direcţiei Generale se asigură de directorul general şi de colegiul director.

(2) Posturile de director general şi directori generali adjuncţi ai Direcţiei Generale se ocupă prin concurs sau, după caz, prin examen, în condiţiile legii.

(3) Până la organizarea şi desfăşurarea concursului sau examinării, Preşedintele Consiliului Judeţean va desemna, prin dispoziţie, persoanele ce vor îndeplini atribuţiile aferente funcţiilor de conducere nominalizate la alin.2. 

Art.8.(1) În termen de cel mult un an de la înfiinţarea Direcţiei Generale, se va asigura încadrarea în totalitate a acesteia cu personal de specialitate cu diverse calificări, care va avea competenţe, responsabilităţi şi atribuţii specifice domeniului de activitate.              

(2) În aplicarea prevederilor alin (1) conducătorul Direcţiei generale va întocmi necesarul de personal de specialitate şi va solicita instituţiilor şi organizaţiilor specializate formarea şi perfecţionarea  personalului  existent, în condiţiile legii. 

Art.9.(1) Finanţarea Direcţiei Generale se asigură din bugetul propriu al judeţului Buzău, bugetul de stat, precum şi din donaţii, sponsorizări şi alte forme de contribuţii băneşti, în condiţiile legii.

(2) Directorul  general are calitatea de ordonator secundar de credite.

(3) Conducătorilor serviciilor specializate în protecţia copilului din structura Direcţiei Generale, organizate în afara aparatului propriu în regim de componente funcţionale fără personalitate juridică, li se va delega calitate  de ordonator de credite în limitele şi în condiţiile stabilite după cum urmează: 

a)    Faze ale execuţiei bugetare:

        - angajamentele legale cu excepţia celor ţinând de raporturile de muncă;

        - lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor.

b)   Exercitarea controlului financiar preventiv propriu;

c)    Organizarea şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.

(4) Serviciile specializate prevăzute la alin.(3) sunt nominalizate în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei Generale. 

Art.10. Se stabileşte la 2 numărul de autoturisme din parcul auto al Direcţiei Generale , cu un consum lunar de carburant de 300 l/autoturism.

Art.11. Preşedintele Consiliului Judeţean Buzău coordonează şi controlează activitatea Direcţiei Generale de asistenţă socială şi protecţia copilului a judeţului Buzău.

Art.12. Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri îşi înceteează aplicabilitatea:

- Hotărârea nr. 26/18.07.1997 privind înfiinţarea Direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea nr. 40/27.03.2003 privind înfiinţarea şi organizarea Direcţiei de asistenţă socială a judeţului Buzău cu modificările şi completările ulterioare;

-  Hotărârea nr. 34/31.03.2004 privind aprobarea unor modificări în structura organizatorică şi respectiv a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale pentru protecţia drepturilor copilului Buzău;

-  Hotărârea nr.7/29.01.2004 pentru aprobarea reorganizării Direcţiei pentru protecţia drepturilor copilului Buzău în Direcţie Generală;

-  Hotărârea nr.8/29.01.2004 privind aprobarea structurii organizatorice a Direcţiei de asistenţă socială a judeţului Buzău, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.13. Anexele nr. 1 - 4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art.14. Secretarul General al judeţului Buzău va asigura aducerea la cunoştinţă publică a prevederilor prezentei hotărâri şi va urmări aducerea lor la îndeplinire.

  

P R E Ş E D I N T E,

ec. Victor Mocanu

CONTRASEMNEAZĂ,

SECRETAR GENERAL,

Dumitra Drăghici

Nr. 130.

Buzău, 29 decembrie 2004

Hotărârea a fost adoptată cu 31 voturi “pentru” (s-au abţinut de la vot 2 consilieri judeţeni în temeiul art.47 din Legea nr.215/2001).